Vragen over Skiff en roeiwedstrijden in het algemeen

  • CME

    Beste allen,

    Voor een project van mijn studie is het handig om wat meer dingen over de Skiff te weten en roeiwedstrijden in het algemeen.

    Allereerst wat ik al weet of denk te weten van de Skiff (correct me if I`m wrong). Wat ik heb begrepen is dat een Skiff een tamelijk smalle boot is voor 1 persoon. Ik begreep dat je met twee riemen roeit en om rechtuit te gaan zul je tegelijkertijd moeten inzetten. Ik begreep dat je die riemen dan niet op eenzelfde hoogte kan houden, want dan komen de riemen tegen elkaar aan.

    Mijn vragen:

    - Wat zijn de wedstrijd afstanden die je aflegt met de Skiff?

    - Stel ik wil een stukje varen, in hoeverre is dat überhaupt nog confortabel en haalbaar met een Skiff?

    - Wat zijn ongeveer de snelheden die tijdens wedstrijden met een Skiff worden gehaald?

    Ik lees dat je prijsgelden en startgelden kunt verdienen in de roeisport.

    - Over wat voor een bedragen spreek je dan?

    - Gaat er veel geld om in de roeisport?

    Het zijn wellicht nogal vreemde vragen, maar het zou mij een eind op weg helpen mocht ik op de bovenstaande vragen antwoord krijgen.

    Iedereen alvast bedankt voor de medewerking en excuses voor de overlast.

  • M.A. ten Aaier

    Beste CME,

    Wat de prijzengelden betreft kan ik je informeren dat deze matig zijn. Dit vergoedt net de brandstofkosten die je moet maken om naar de wedstrijd te komen. Je hoeft voor het geld dus niet proffessioneel te gaan roeien. Het is dus niet zo dat je later je brood er mee kunt verdienen.